Du vet att du är stark

publicerat i Allmänt;
"Ord från mig till dig:"

"När du inte orkar stå i solen
har du rätt att ställa dig i skuggan
En stund för återhämtning

Du vet att du är stark
Vad andra än sagt dig
Ditt inre ljus lyser

Inte ens kroppens död
Kan släcka ditt ljus
Det lyser för evigt"

❤️

Kroppen värker efter ett arbetspass. Vila.
Själen mår utmärkt :-) Har varit på ännu ett kurstillfälle i Vedic Art. Känner att jag kommit "hem" i detta. För precis som min fina lärare säger så "håller jag redan på" med Vedic Art. Det här blir som en fördjupning och en bekräftelse för mig. Mitt målande får ord. Och visst lär jag mig mycket nytt också! Att se...att våga...att ta nya steg....
Och våra djupa samtal är som terapi där vi ger och tar. 
Det här är något jag verkligen behöver. Något läker inom mig. Något kommer på plats. 
❤️
Målad 2013

❤️


Det var värst vilken kunglig yra det är just nu! En prins är född! :-)
Fast prinsar och prinsessor föds ju varje dag men det är bara den här prinsen som får medial uppmärksamhet ;-) Och nu gissas det namn...Det blir nog något otippat, tror jag...

❤️


Att se sin ungdoms idoler stå på scen och rocka precis som förr, det är härligt. De är sig lika, ändå inte. För handen på hjärtat, de är "gubbar" nu. ;-) Jag konstaterar att det är så, men jag "ser" det inte. För jag ser killarna i gubbarna ;-)
Jag pratar om Rickfors, Ronander, Hylander ;-) Och dokumentären om dem. Med mycket humor och stor självdistans berättade de om sina karriärer. Att Bruce Springsteen erbjudit M Rickfors en plats i E Street Band hade jag ingen aning om. Och vad svarade han: Nej tack, jag har min egen karriär att tänka på...! ;-)

"Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna..."

En låt jag aldrig tröttnar på :-)
❤️

Junis bild i min fina almanacka. Underbar tycker jag. 

Och texten gillar jag skarpt ;-)

Få saker gjorda. Låta saker vara...

Allt gott i överflöd önskar jag Dig!
❤️






Kommentera inlägget här :