Omväxlande

publicerat i Allmänt;
Jag har slutat tro...
På väderprognoserna...
"Snart kommer värmen". "Nu kommer sommaren". "Rekordvärme på väg...."
Nähä....;-)

Här åskar det, regnar, lite solsken, blåser, blåser, blåser, regnar, lite solsken, blåser, åskar, blåser....
Citerar en vän: "det här är ju löjligt"...
Morsdagsrosen


Vilken skönhet! 

Det måste vara något allvarligt fel på sjukvården i Sverige när man måste vänta en halv evighet på svar på röntgen... för att vi inte har tillräckligt med läkare i Sverige så vi måste skicka röntgenbilderna till läkare i....håll i er nu!..Barcelona!!!???
En berättelse ur verkligheten...:(

Och så har vi invandrade, utbildade läkare som inte får arbeta som läkare utan måste köra buss istället...

Jag vet, inget lätt problem att lösa i en handvändning, men nog måste det väl gå att lösa någon gång? :-)

Till nästa inlägg hoppas jag kunna komma med positiva nyheter...
Nu kryper jag ner under filten igen och vilar. 
Men jag har trotsat regnet och gått på en längre promenad idag. ;-) Rörelse och vila i lagom dos är bra för min kropp  i dessa regnperioder :-)

Ljus, värme och kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :