Vänderot

publicerat i Allmänt;
Det är en sån där dag igen...när orken tog slut och värken tog över....jag tycker inte om ordet "hat" men ibland bara "hatar" jag min sjukdom. När den begränsar mig, när det planerade måste bokas av, när den däckar mig...
Jag är inte bitter och jag känner mig inte som ett offer för omständigheter men jag är trött och...lite ledsen....

Det är visst Almedalsveckan. Inte lika intressant som inför valet, tycker jag. Men en sak vet jag: min systerson som är kock och jobbar i Visby: han har fullt upp!  :-)
Nej, jag struntar absolut inte i politiken, blir bara less på att allt blivit så hårt och fientligt sen ett visst parti kom in i riksdagen. Det var roligare förr. Mänskligare. Det fanns hopp och framtidstro. Allt var inte frid och fröjd så klart, det är det aldrig inom politiken där olika viljor och åsikter ska mötas. Men klimatet var behagligare. Nu talar jag om 70-talet och framåt. Min politiskt medvetna tid ;-)
Almedalen i majskrud


Och så då Grekland....jag förstår mig dåligt på alla ekonomiska turer och allt annat som ligger bakom landets kris och saknar därför egentligen någon åsikt. Det är det så många andra som har. "Som man bäddar får man ligga", ( typiskt svenskt uttryck??) skriver beskäftiga tyckare...hm...jag tycker synd om grekerna och jag hoppas att det finns en lösning. En bra lösning. För alla i landet. Och är tacksam för att vi inte har euro...
Grekland, demokratins vagga. Må du blomstra igen! Vi vill ju så gärna besöka dig. Undrar hur min vän, som bor där, har det? <3 Jag ska nog höra av mig....

Fick igår syn på en växt som jag inte sett i torpets närhet förut. Kontaktade min syster och svåger som är betydligt bättre än mig på växtkunskap. Kanske Vänderot? Och ja, visst är det det! En läkeväxt! Valeriana, bra vid oro eller sömnbesvär :-)
Alltid lär man sig något nytt! :-)

Nu vila. Fast det är så tråkigt. ;-) Ska passa på att meditera, det är trevligt. 


NAMASTE
❤️



Kommentera inlägget här :