Inte krångla till det

publicerat i Allmänt;
Man ska inte krångla till det...
Det är vad jag alltid tyckt. Visst gillar jag att resa och hitta på äventyr men lika ofta gillar jag att softa och gå runt husknuten och hitta äventyret där ;-)

Efter avverkningen förra året har vi nu tillgång till skogen bakom huset. En "trollskog" med mossmattor och gamla träd. Det är lite äventyrligt att ta sig fram. Över diken med vatten och över nerfallna träd. Hunden skuttar lätt, maken tar jättekliv medan jag försöker "balansera" mig fram. Solen glittrar mellan träden och värmer gott i ryggen. 
En jättehög myrstack med vakna, pigga myror.

"Mossmatta"

Gamla grenar kan vara riktigt vackra

Spännande fynd. Ett kranium. Man undrar vilken strid som utspelat sig här...
Det är vackert i skogen!

Just som vi pratar om skogstroll fångar maken något mysko på bild. Ett skogsrå? ;-) Skogens vackra pelarsal!

En liten bäck med porlande vatten. Ett ljuvligt ljud.

Här har mossan tagit över den gamla stubben. Vackert.

Alla kanske inte tycker att det här var särskilt märkvärdigt. Men jag har alltid älskat skogen och dess magi och skönhet. Dess vila och stillhet. Och har man äventyret intill knuten så ska man väl ta tillvara det? 
Man behöver inte krångla till det. Allt behöver inte vara så märkvärdigt :-)

Tack älskade make för att du lockade med mig på detta lilla äventyr. <3

Earth hour i kväll 20.30. 
Sommartid - klockan dras fram en timme.

Och minst lika viktigt:
:-)
Eller hur?

Tack för att du läser min blogg!
Allt gott önskar jag Dig!
❤️




Kommentera inlägget här :