Stadens själ

publicerat i Allmänt;
Att känna
Att vara
Andas
Leva

Den här hälsningen sitter på väggen ovanför toastolen :-)
Jo, tack, jag sov gott :-)

Solen sken in i morse och har lyst på oss större delen av dagen. Skulle varit ordentligt varmt om det inte blåst så mycket...men härligt ändå...att vara här!

Två timmars rundtur i stan. Det känns i fötterna. Det känns också i själen. Gott.
De trånga grändernas stad. Man får vänja sig vid att även om det är trångt så kör bilar här. :-)

Vacker utsikt över staden från Klinten

Muren

Strandpromenaden

Utsikt från Silverhättan
Duvan kurrade lite oroligt när jag kom nära

Snäckgärdsporten

Vi vandrade genom Botaniska. Jag som älskar tulpaner njöt ordentligt av prakten.

Ginkgo, kinesiskt tempelträd

Efter promenaden tog vi oss till en resturang för god och lång lunch tillsammans med "gamla vännen". Härligt att träffas igen!


Murgröna i massor på S:t Olofs ruin.

Trots att jag varit här så ofta förr i mitt liv så är det ändå som om jag upplever mer och mer av Visbys själ nu. Strosa, uppleva, upptäcka. Forntid och nutid.

Att känna
Att vara
Andas
Leva

Rikedom!

Ljus och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :