En onsdag kom och gick

publicerat i Allmänt;

Farsdagsbuketten som maken fick av våra fina söner :-)

Igår yoga, idag "träningsvärk". Det är en värk jag gillar. Något helt annat än fibromyalgivärken. :-) Och det känns bäst att vara igång. Röra på mig. 

Dammsuga och promenera. :-) 
Maken jobbar borta idag och hunden intog vänteläge vid ytterdörren. Jag fick dammsuga runt om honom, han flyttade sig inte en tum. ;-) Men han hängde med ut på promenad i alla fall.

Idag hände något historiskt här vid Gävle Strand. Fyrskeppet Almagrundet kom hem till Gävle igen efter 120 år! 




Min dröm är att även Briggen Gerda kommer hem någon dag....saknar henne....

Jag blev glad över att se att det är Malena Ernman som ska läsa Nyårsklockorna från Skansen. Vilken värdig kvinna för detta uppdrag! 

Igår träffade jag återigen konstnären Erik Hedin. Ett fint möte. Det är så härligt med människor som ger energi genom att helt enkelt vara som de är. :-)
Jag tar mig friheten att visa ett exempel på Eriks konst. Ett av hans hundporträtt. Han är sååå skicklig. Hittade denna bild på Fb. 

För några dagar sedan kom dessa ord:

Stanna upp en stund
Andas in
Andas ut

Sätt dig ner
Andas in
Andas ut
Vart är du på väg?
Varför så bråttom?

Blunda
Vad ser du?
Lyssna
Kan du höra ditt hjärta slå?

Nej, sitt kvar!

Du är Här
Du är Nu
Det är Allt
Andas
Lyssna inåt

Låt tankarna komma och gå

Öppna dina ögon
Se dig omkring
Här och Nu
Är Du
❤️
Ord i en stressad tid. De talade till mig och kanske också till dig? :-)

Önskar dig en fin kväll, en god natt och all den kraft du behöver för din morgondag. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :