Kom igen <3

publicerat i Allmänt;
Läser idag att den lille drunknade 3-åringens egentliga namn är Alan. Hans kurdiska namn. 

Alan <3 Din död förändrade delar av världen. Bilden av dig har öppnat så många människors hjärtan. Viljan att hjälpa och stödja är väldigt stor.

Du begravdes idag. Din far sörjer så djupt över att ha mist sin familj och det nya liv han hoppats på, att han vill stanna i Syrien och sörja tills han dör...

Tyvärr, Alan, så finns det ännu många människor med hårda hjärtan. Som vill illa. Som kallar det som händer för "snyfthistorier"...De har svårt med känslor. De värjer sig när bilden de målat upp inte stämmer med verkligheten. 

Men vi gör vad vi kan och vår förhoppning är att alla till slut kommer till insikt. För vi som älskar och bygger broar är så otroligt många fler än de som hatar och bygger murar. :-)
❤️

Igår mådde jag dåligt. Även om jag för längesen kommit till insikt om verkligheten så var det ändå svårt att ta in allt, nu när det plötsligt kändes så nära...lilla Alans kropp...förtvivlade familjen som la sig på järnvägsspåret...

Idag när jag läser om och ser alla människor med god vilja, så känns det bättre. Det finns så mycket godhet och just nu uppmuntras och uppmärksammas godheten. Det är bra! 

Med sorg i hjärtat tog jag bort en vän på Fb nyligen. En vän från tonåren som jag återtagit kontakten med. Men vi hade valt olika vägar i livet visade det sig. Hen länkade till främlingsfientliga sidor och det vill jag inte ha i mitt flöde. Nu är det vänligare och vettigare i mitt flöde. Och när man tar bort någon som tar ens energi öppnar man upp för en ny vän som ger energi :-)


Idag sken solen igen. Det kändes bra. Vi avslutade långpromenaden nere vid sjön. Vår båt var helt fylld med vatten efter allt regnande. Det blev till att ösa. För maken alltså ;-) Själv satt jag på en bänk och betraktade tillvaron och såg till att inte hunden hoppade ner i båten...
På bryggan låg det fina fjädrar. <3

Precis så här låg de där. Naturen dekorerar :-)

Tavlan som hela tiden ville växa är klar nu...tror jag...


Och det känns bra för en ny är på gång..lika spännande den...


Jag hittade dessa rader idag, något jag skrev för längesen och kanske publicerat tidigare. Men de passar så bra idag, känner jag. Så här kommer de:


Vi bygger murar
Av hat och förakt
Vi vägrar se
Vi vägrar höra
Vi vägrar förstå
Vad är det vi vill uppnå?

Kom igen!

Vi bygger broar
Av kärlek och medkänsla  
Vi vågar se
Vi vågar höra
Vi vågar förstå
Fred vill vi uppnå

Kom igen!

❤️

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :