Ord för smärta

publicerat i Allmänt;
Hur förklarar man sin smärta? Fysisk är lättare. "Molande?" "Skarp?" "Skärande?" "Blixtrande?" Osv...
Smärtan i själen då? Den är svårare att beskriva...men egentligen räcker det väl med "det gör ont"...

Fysisk smärta är vad jag känner av idag. Smärtan som kom smygande häromdagen. "Det går väl över"...
Men nej, när man står i duschen och inte klarar av att tvätta håret, då inser man: "nej, det går inte över".
Kollade min kiropraktors lediga tider. Eftermiddag. Kär vän har tiden före mig. Vi hinner prata lite. Min kiropraktor och jag konstaterar att det var väldigt längesen vi träffades. "Bra det" ;-) Och hur är läget? Låst! I ryggen! Ja, det syns t o m.
Direkt upp på britsen. Det knastrar. Det "knäcker"...Så! "Lätt som en plätt". Jag kom i god tid denna gång. "Vis av skadan." :-)

Tack och lov för en bra kiropraktor! 

Hur det känns nu? Hm...läkning pågår och det gör ont...men det är lättare att andas nu :-)

Nu TV. Sofias änglar...

Min favoritbild från massmedia i flyktingkatastrofen. En dansk polis leker med en flicka som tvingats fly.
Bilden utstrålar värme, tycker jag. Medmänsklighet <3

Sov gott!!!
❤️

Kommentera inlägget här :