Politiken, tålamodet och tvätten

publicerat i Allmänt;
"Ingen kommer undan politiken"...;-)
Den raden har fastnat i mitt huvud idag.

Politiken. Jag känner att jag blir allt mer ambivalent...å ena sidan så, å andra sidan si...
Om man plockade det man tycker är de bästa bitarna ur varje parti så kanske man skulle få till det egna "perfekta" partiet? (Jag menar bitar  ur alla partier utom det rasistiska partiet förstås)

Nu finns ju inte "mitt" perfekta parti så då får jag väl "ta det onda med det goda" ;-) Jag hade gärna sett att Rut och Rot fått vara kvar som det var. Och att det varit lättare att vara egenföretagare. Men jag gläds åt att A-kassan höjs och att sjukförsäkringens bortre gräns tas bort. Jag har varit "där", jag har varit arbetslös, jag har varit sjukskriven. Alla kan hamna i detta. Och det är absolut ingen "semester"! Det är en sorg. Att då dessutom bli betraktad som "lat", det är omänskligt. Läkning tar olika tid...

Det där är ju bara några få bitar av politiken och jag har åsikter om annat också, så klart. Miljön t ex...Men det där får räcka för idag. ;-)


Plötsligt händer det...igår när jag hämtade posten i postfacket kom en ganska ny granne förbi. Vi har bara hejat förut. Nu stannade hon och presenterade sig. Och så satte vi igång att prata. Så där som det är mellan människor ibland. Det bara flyter på och man hittar genast gemensamma intressen. I detta fall konst. Vi målar båda två. Och tankarna och uttryckssätt är lika. Så kul! Det kändes varmt ända in i hjärtat på mig. 



Ikväll ser jag ännu ett avsnitt av "Tro, hopp och kärlek". Om tre präster och en pastor som söker kärleken. Jag ser det trots att jag ibland tycker att det är både pinsamt och genant. Men samtidigt lite gulligt. För det finns en viss spänning i att det är reality och det kan ju faktiskt bli kärlek ;-)

Nästa tisdag börjar yogan igen efter uppehållet. Ser framemot det! Är dålig på att träna själv. Men nu har jag ju ryggvärken att skylla på. Tack och lov har den läkt riktigt bra. 
Tålamod, tålamod....

Ikväll ringde en kär vän som jag inte hört av på väldigt länge. Sån härlig känsla att ha kontakt igen. :-)

Lägenheten svämmar nästan över nu av nyviken tvätt. Har bestämt oss för att tömma den stora svarta säcken med tvätt efter de ovälkomna gästernas besök i torpet i vintras....allt var som var söndergnagt och nerkissat slängde vi men resten (väldigt mycket!) la vi i säcken för tvätt....i somras hittade vi fler ställen där de sprungit omkring och boat in sig. Mer tvätt och mer att slänga....usch! De är söta de där mössen men jag vill inte ha dem som husdjur! Hur och var de har tagit sig in har vi ännu inte lyckats klura ut. Men denna höst och vinter har vi tagit till åtgärder...och hoppas slippa besök.

Känner jag igen...;-)


Önskar er alla en rofylld natt
❤️

Kommentera inlägget här :