God natt, god morgon, god dag

publicerat i Allmänt;
Regnet slår mot rutan. Det är sen kväll och jag har svårt att sova...kroppen värker, det sticker och ömmar på olika punkter. Fibromyalgin :(
Tankarna virrar omkring i ett sammelsureum. Åh, fokusera! Tänk på trevliga saker. Räkna baklänges. Är jag inte lite hungrig? Nä, orkar inte gå upp...och skulle jag göra det så måste jag ju orka borsta tänderna igen...
Dricker lite vatten.

Det plingar till i mobilen. Sms från yngste sonen med de efterlängtade orden: "Hemma"...:-) Tack Gud och änglarna för det! <3

Tänder lampan och plockar fram en bok. Kvällen övergår långsamt i natt. 


Maken och hunden sover gott.

Skulle jag väcka maken nu och säga: "jag kan inte sova", skulle han förmodligen, halvsovande,  svara; "du kanske ska försöka sova"...!!! Det har hänt förr...;-))
Nä, jag väcker varken honom eller hunden, de ska upp tidigt, det måste inte jag.

God natt! 

"Det är lustigt att konstatera 
att de flesta dagböcker är skrivna på nätterna"
- Robert Storm Petersen -

"Någon gång i nattens djup
blir sent till tidigt"
- Martin A. Hansen -

Morning brain ;-)

Somnade till sist. Vaknar till dunket från en fiskebåt...eller nej, så charmigt var det inte...dunket från pålning...;-)

Kär vän skickar fin morgonhälsning till mig på Fb. Kan dagen börja bättre? <3

Skippar nyheter och världens oro. Påbörjar dagen. Hunden är nedsövd hos veterinären. Öronspolning. Maken är med bilen på däckbyte. 

Dags att på allvar börja packa. Måste tänka på att packa varma kläder som tål regn...om nu väderprognosen stämmer...:( Vårjackan får hänga kvar hemma ännu en tid...

Slutklagat! :-)

Önskar Dig en bra dag, fin kväll, god natt :-)
❤️
Kom ihåg att du duger och räcker till för att Du är Du! ❤️







Kommentera inlägget här :