Världens Konstdag

publicerat i Allmänt;
15 april.
Det är Världens Konstdag i dag. Har jag precis upptäckt. En internationell dag för att uppmärksamma konsten. Måleri, skulptur, arkitektur, poesi, musik. 
Den har firats sen 2012. Att man valt just detta datum är för att hedra Leonardo da Vinci som föddes 15 april 1452. 

Leonardo da Vinci självporträtt. Fantastiskt vackert tycker jag. 

Jag skrev och tackade på Fb idag, alla som varit på min "vernissage" här på bloggen. Och tackade för all positiv respons. Den väcker skaparglädjen i mig. :-)  Tack <3

Här en gammal påbörjad tavla. Kom av mig med den. Men titeln lever vidare: "Änglatröst".... Ska slutföra den i sommar....

Inne i stan igen. Jobbat. Och träffat fyrbenta och tvåbenta vännerna. <3
Nu mätt efter god pizza. Tvättmaskinen dånar och snurrar. Blir en TV-kväll. :-)

Önskar er alla allt gott!
Tack för att ni finns <3
NAMASTE
❤️

Soltavlan :-)



Kommentera inlägget här :