Fjärilen och pelargonerna

publicerat i Allmänt;

Fjärilen. Pärlemofjärilen. Den tillhör de otaliga fjärilar som vi släppt ut från gamla köket för att sen flyga in strax igen...Den här låg på kökssoffan. Upptäckte den när jag flyttade på en kasse och en kudde. Där låg den så fint. Död men ännu mycket vacker. Passade på att fota den.

När man ser undersidan förstår man varför dessa fjärilar kallas "pärlemorfjärilar" :-)

De gamla pelargonerna blommar nu. De är vackra som de är men jag kunde ändå inte låta bli att "leka" lite med fotona. ;-)

Jag "skördar" idag. Plockar hallon och vinbär. Fryser in för att senare ta fram och baka pajer och kakor. Hoppas bara min kropp tillåter mig att orka det. Var längesen jag hade ett skov. Peppar, peppar...;-)

Jag bara måste skriva om några häftiga män i Iran. :-) I Iran får kvinnor inte vistas utomhus utan att skyla sitt hår. Allt fler kvinnor protesterar mot detta och nu har några män också börjat protestera, genom att klä på sig och fotograferas i hijab! Nu sprider sig bilder på män i slöjor på nätet. För att uppmärksamma diskrimineringen! Härligt! Mer sådant!!! :-)

Mitt klockarmband gick av häromdagen så nu står tiden still. Eller nej, tiden står naturligtvis inte still. Det är bara jag som ideligen tittar på den vita hudremsan på armen för att kolla tiden. Vilken reflexrörelse! ;-) Så nu frågar jag maken hur mycket klockan är. Kollar klockan på mobilen och väggklockorna. En av dem slår varje hel och halvtimme. Otroligt vad beroende man är av att veta vad klockan är. Även när man inte har någon tid att passa. ;-)

Så får det vara! :-) Här och Nu. :-)

Pärlemorfjärilens (brunfläckig) budskap enligt Solöga:
"Här och nu är allt till din fördel. Min gåva till dig är att ligga helt rätt i tiden. Det är nu eller aldrig som gäller. Sätt igång."

Pärlemorfjäril, stor:
"Kärleken finns kvar. Min gåva till dig är att hysa tilltro till kärleken. Kärleken har inte försvunnit ur ditt liv."

Jag är osäker vilken "sort" min fjäril är så jag tar till mig båda budskapen ;-)

Nu ska jag plåta bilder till morgondagens "Torpet berättar". Och så ska jag jobba och fortsätta rensa. En påbörjad tavla från flera år tillbaka dök upp och krävde uppmärksamhet. Hm...kanske kan bli något....

Nu önskar jag Dig allt gott!
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Berith:

Solöga jg är så.flad över att kunna läsa lite vad djuren å.naturen har för budskap till en men ja har oxå så svårt att ta till mig saker å är så ledsen ibland så känner jag mig så värdelös som person vet att ja.inte ska känna så. Dina budskap ger mig lite hopp i alla fall kram från mig PS älskar att fota i naturen å fotat många fjärilar ormvråkar havsörn å senast en vildsvinssugga med 4 kultingar för nån dag sen

Svar: Du är absolut inte värdelös! Du är värdefull för att Du är just Du. Jag är inte solöga men jag citerar ofta solöga på min blogg. Och andra peppande ord. Utan att vara ytlig. Välkommen till Somringarpavattnet.blogg.se
Spännande naturbilder du verkar ta!
Hälsningar från mig som bloggar
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :