Hemväg

publicerat i Allmänt;

Kvällshimlen "brann" igår kväll. Vackert. :-)

Nu är vi på hemväg mätta och belåtna efter besök med middag hos svärmor. Och mor sitter på tåget på väg hem. Jag tänker på de två kvinnorna, min mor och min svärmor. Lika gamla, 81 år och så pigga båda två. Båda har gått igenom skilsmässa och båda är änkor. Starka kvinnor. ❤️❤️

Det märks på trafiken att semesterperioden är slut. Allt startar upp igen. För mig som jobbat inom skola och barnomsorg sitter fortfarande det där "terminstänket" kvar. Lite utanför känner jag mig alltid när folk börjar prata planeringsdagar och inskolningar. Men samtidigt så kommer känslan av frihet. Inte tomhet utan frihet. :-)

Italien? Nej, Österbybruk ;-)

Snart är det dags att heja på fotbollstjejerna igen...spännande...hoppas jag att det blir.

Troligen ett gammalt växthus

Jag har en önskan om att vi alla nu stödjer Margot Wallströms protest mot Turkiets vidriga lag om sex med barn. Man kan undra om vissa människor är rent av totalt dumma i huvudet? Hjärta och sunt förnuft verkar de i alla fall helt sakna. Detta är ondska, ren ondska. Det hjälper inte att jag blir förbannad men jag blir det ändå! :-(

Vackra Axmar slottspark

Nu är vi snart hemma. :-)

Kom ihåg att Du är Värdefull!
Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :