Kan inte bli annat än glad

publicerat i Allmänt;

Om jag blir lite "buppig" eller lite sorgsen har jag just nu några knep för att bli lite glad igen. Ett är att titta på videon från karnevalen under Pride-festivalen, när polisen Erik Billving dansar. Man kan inte bli annat än glad av att se detta. Googla om du inte sett videon!

Foto från Newsner

Något annat som gör mig glad är fyrskeppet Almagrundet som ligger i hamnen i mitt bostadsområde. Vet inte varför jag blir så glad av att se den. Kanske den röda färgen? ;-) Passade på att plåta när jag var in till stan idag för jobb och avlämning av grejer till second hand.

Röjandet fortsätter. Jag hittar inte det jag söker men en hel del annat. ;-)
Idag hittade jag gamla Gefle Dagblad, från juni och augusti 1959. Reklam, brott och katastrofer...då också...

Gevalia så klart! :-)

Och en och annan gullig nyhet också :-)

Ja, det får väl räknas till "Torpet berättar" del 10. :-)

Nu blir det TV-kväll, tror jag.

Allt gott önskar jag Dig!
❤️

Kommentera inlägget här :