Nää inte alls

publicerat i Allmänt;

Dagens fjäril är verkligen Pågågelsöga! Det vimlar av dem här idag. Både ute och inne. De är så vackra. Men svåra att fånga på bild. :-)

Jag låter solen värma min kropp där jag sitter på den slitna torptrappan. Det blåser en sval skön vind. Några fåglar hörs kvittra. Älskar sommaren! Kollar mejlen. Nytt mejl från Gudrun Sjödén med rubriken "Äntligen är hösten här"!
Nej!!! Inte alls!!! Lägg av!!! ;-)
Inte för att jag har något emot hösten, men låt oss få ha sommar först!
Sommaren är inte alls kort, nä då! Den är lång! Och det mesta regnar inte alls bort! Nää då! Okey, juni...men det har jag glömt!

Julen börjar inte alls i oktober och den varar inte alls in till påska! Nää då!

Tiden rinner inte iväg och den stannar aldrig upp, tiden är alltid tiden och den kommer. Allt vi vet är våra minnen. Det vi upplevt och det vi lärt. "Tids nog" är ett bra uttryck. För saker händer när tiden är inne. "Under tiden" är ett Här och ett Nu. Livet är Nu! Ögonblick för ögonblick. "Jag har inte tid", säger vi, men det stämmer ju inte, tiden är alltid där, vi har alltid tiden, men vad vi gör, väljer att eller måste göra, det stämmer. "Tid är pengar"... ja...för vi kan ju inte leva av luft och vatten allena.
"Tid är det som man mäter med en klocka", sa Albert Einstein. Ja, precis. Vad är klockan? Aha, dags för paus och en promenad. ;-)


Läser om "bikinipolisen", ni vet hon som blivit känd i hela världen för att hon tog fast en tjuv när hon var och badade vid en badstrand. En vän tog en bild på henne när hon iförd enbart bikini fått tjuven på fall. En härlig bild! Tycker jag. Hon har fått både beröm och skäll för denna bild. Varför skäll?
Hon gjorde dock ett misstag som hon ångrar. (Enligt hennes egna ord i sn blogg)I en intervju med Aftonbladet säger hon att "det var en utländsk kille", vilket det var, men varför säga det? Hade hon sagt att det var "en svensk kille", om han "såg svensk ut? Den här debatten om vilka som begår brott i vårt land är så infekterad så allt sånt här får starka reaktioner från både rasister och antirasister. Och fokus tas från själva händelsen.
Jag tror inte att det handlar om att människor är lättkränkta, det är ju något man kör med i alla möjliga och omöjliga sammanhang för att håna människors reaktioner.
Det den här tjejen gjorde var bra, modigt och häftigt! Fokusera på händelsen!
Jag känner inte henne, men jag känner hennes mamma, vi har jobbat ihop! :-)

Påfågelögats budskap, enligt Solöga:
"Världens skönhet ryms inom dig. Min gåva till dig är att dela med dig av dina inre kvaliteer. Låt omvärlden ta del av din inre skönhet. Här handlar det om att låta de inre kvalitéerna lysa igenom."
❤️

Torpet berättar del 9:
En del av en gammal kartong låg på vinden. Bananer! Fraktgods. :-)

Och här var det beställt från Åhlen och Holms katalog, tydligen. Ilgods!
Delar av en katalog har vi hittat också. Så mina damer, vad önskar ni beställa? ;-)

Det är stadsfest i stan. Men vi blir nog kvar i torpet. Vi har kommit igång med så mycket fixande och har ännu inte hittat någon struktur i kaoset ;-) Och snart kommer mamma...oj, oj...hi hi...nä hon får ta det som det är! ;-)

Trevlig fredagskväll och trevlig helg!
"Kommer tid, kommer råd"
"Allt har sin tid"...
osv...;-)
❤️

Kommentera inlägget här :