10 dagar före jul

publicerat i Allmänt;

Onsdag 14 december. 

I morgon är det dags igen, lilla "madam"kommer på besök några dagar. :-) Hunden är lyckligt omedveten. Han gillar henne skarpt men han bara "måste" ha sin period med "ta hennes saker och få uppmärksamhet" först, innan han lugnar ner sig och inser att "nej, jag är inte bortglömd".


Alla julkort är skrivna och postade nu, tror jag. ;-) Många blir nog glada, andra blir nog stressade..."men, jag har ju inte..." nej, men vad gör det? Jag skickar för att jag vill, inte för att jag kräver något tillbaka! Och nej, jag är inte "god" för det ;-) 

Julpyntat har jag gjort idag, det lilla jag nu pyntar nuförtiden. Men även det lilla gör lite extra stämning i mörkret. Och så har jag gömt julklapparna så att inte barnbarnet hittar dem ;-) 
..."dörren stängs för näsan din, det är bara roligt"...;-) 

Minns den där härliga pirrande förväntan när man var liten och mamma stängde in sig och slog in julklappar..."inte kika!" ;-) Ljudet av saxen, prasslande papper...

Hoppas att Du mår bra och inte stressar för mycket. Och att inga virusar eller baciller hittar Dig. 

Andas! 
❤️

Kommentera inlägget här :