Kärleksstorm

publicerat i Allmänt;

Det är snart Lucia. Åhléns gör reklam för sina luciakronor och linnen med en bild på ett barn. Ett barn med mörk hudfärg. Ett barn som det är lite svårt att se om det är en pojke eller en flicka. Ett barn med glittrande ögon och ett smittande leende.

Detta möttes av en hatstorm. Kommentarsfält fylldes med grova rasistiska kommentarer. Från vuxna.

Men...
Gruppen jag skrev om igår, var där och ifrågasatte och kärleksbombade. Åhléns tog bort de rasistiska kommentarerna och så småningom var där i tråden mest kärlek. Det fortsätter idag, såg jag nu...

Nu såg jag också att SvD inte tycker att det är bra att kalla det "hatstorm"...det tycker jag att det är, för det är bra att trollen kommer ut i ljuset...;-) Och de som hävdar att vi inte har rasism i vårt land, kanske kan få upp ögonen nu...
Alla har rätt till sina åsikter, men man måste också kunna argumentera för dem när man blir ifrågasatt. Hat, förolämpningar, kränkningar, lögner och fördomar är inte åsikter...

Heja kärleksbombningen eller "kärleksstormen" kanske är ett bättre ord?
Kärleksstorm, vilket underbart ord ❤️

Och idag tänder vi två ljus. :-)
Det blev ingen marknad för mig idag, kroppen säger ifrån. Men promenad blev det och nu ska jag jobba. :-)

Var rädd om Dig! Du är Värdefull!
Sprid ditt ljus!
❤️

Kommentera inlägget här :