Mer än guld värt

publicerat i Allmänt;
Älskade tulpaner. Fick dessa fina av maken häromdagen. <3


En vän som tänker på mig
 - det är mer än guld värt
En självvald ensam stund 
för egna tankar
det är mer än guld värt
En varm kram en kall dag
det är mer än guld värt
Att få sova lugnt en hel natt
det är mer än guld värt
Ett par timmar i glada vänners lag
det är mer än guld värt
Att komma lyckligt hem efter en resa
det är mer än guld värt
En dag utan värk och smärta
det är mer än guld värt
En puss på munnen från ett litet barn
det är mer än guld värt
❤️

Jag går här i lägenheten och plockar ihop och plockar i sär och plockar upp. 
Barnbarnet åkte hem idag. Det blir alltid så tomt och tyst efter henne. Tur att hon kommer tillbaka näste vecka. Och skönt för en svartsjuk hund att få vila upp sig några dagar ;-)
På vägen till jobbet idag stötte vi på dessa eleganta duvor. :-)

När media och nätet, rapporter, krönikor och kommentarer fylls med rasism försöker jag hålla kvar drömmen om en värld där allas lika värde står i centrum. Jag är ju som ni vet så "naiv"...men drömma får man ju alltid. Drömmarna kan ingen ta ifrån oss. De kan gå i kras, visst, men ändå....
❤️

På tal om änglar. Ikväll ser jag på "Sofies Änglar". Kl 20 på Femman. Och sen "Det okända" för ikväll är Birkan Tore med. 
För er som inte gillar såna program är det ju bra att det finns andra kanaler att titta på. Eller göra något annat som passar bättre. Blir alltid så förundrad över att de är de som inte har TV eller "aldrig ser på TV" som alltid är dem som "vet mest om vilken skit som visas"....det motsäger sig själv, tycker jag. ;-) Jag väljer ut det jag vill se och "skiter" i resten ;-) 


Pax et Bonum!
❤️

Kommentera inlägget här :