Deppig måndag?

publicerat i Allmänt;

Jag tycker att den här är kul. Men det här tänket/känslan hade jag mer förr. Som egenföretagare flyter vardag och helg ofta ihop. Det finns en frihet i det på gott och ont. Dock klingar inte måndag lika negativt hos mig som tidigare :-)

Och på tal om måndag. Vet du att den här måndagen kallas för Blue Monday? Enligt en brittisk forskare är det här den mest deppiga dagen på året. Som följd av mörkret, ny arbetsvecka och julhelgernas inverkan på privatekonomin... ;-) Så om du känt dig extra deppig idag så vet du varför...
Nej, jag tror inte på detta. Deppigaste dagen på året skiftar nog från person till person allt efter den privata situationen ;-)
Alla dessa märkliga forskningsresultat!  ;-)

Det fanns idag t o m tips i vissa tidningar på hur man skulle överleva denna Blue Monday...jag har överlevt utan att läsa dem! ;-)
Undrar förresten hur man mäter graden av "deppighet"??

Idag fick min make något så ovanlig som ett mejl från framtiden...hi hi, spännande va? ;-) Det var daterat den 21 januari...;-))

Ljus, hopp och kärlek!
❤️



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

Jag minns tydligt hur jag en grå måndag, bytte från spårvagn till buss i Angereds Centrum och tänkte: Åh, jobbigt med måndag. Så stannade jag till, tänkte efter igen och kom på att jag tycker inte alls att måndagar är jobbiga. Funderade mycket på uttryck som vi använder som sociala hälsningar och hur påverkade vi blir av dessa. Jag tycker om måndagar ! :-)

Svar: Härligt Lotta! :-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :