Goda nyheter och en olöst gåta mindre :-)

publicerat i Allmänt;

Så är det! Anser jag ;-)
När jag vilat mycket som följd av t ex en kraftig förkylning, då dyker det alltid upp en massa gammalt bagage som tynger ner. Så nu har jag stannat upp, öppnat ryggsäcken och rensat bort en del onödigt. Igen! ;-)
Bland annat:
"Duktig flickasyndromet"
"Kvinnatigaiförsamlingensyndromet"
"Trointeattduärnåtsyndromet"
"Duärförgammalfördetsyndromet"
;-)
Ja! Och mer därtill. ;-)
Så där ja! Bort, bort. Förstår inte varför jag burit omkring med detta? Hur kan jag tro att jag ska få respekt från andra om jag inte själv respekterar den jag faktiskt är? 

Fick goda nyheter från UNICEF igår. Bland andra följande nyheter:

Både Somalia och Sydsudan har under 2015 skrivit under barnkonventionen och därmed lovat att följa den.

Tre påsar nötkräm om dagen är allt som behövs för att rädda ett undernärt barn. Det och vaccinationer får nu Hadiza i Nigeria. Hon är 7 månader och väger 3,5 kilo...



 I Nepal har UNICEF och radiokanalen Radio Nepal börjat sända ett program med livsviktig information och psykosocialt stöd till de drabbade efter jordbävningarna våren 2015.

I Jemen genomförde UNICEF tillsammans med lokala partners i augusti en stor vaccinationskampanj. På bara sex dagar vaccinerades fyra miljoner barn mot polio!

Visst är det härligt med goda nyheter! Att hjälpen når fram! Att det händer positiva saker! :-)

Och idag kom svaret på det vi "alla" funderat över: Den femte fickan! Varför finns den lilla femte fickan på jeansen?? ;-)) En fråga som gäckat oss alla! Eller hur??? Hi hi :-) Och det rätta svaret är:
Jeansmärket Levis lanserade den femte fickan redan på 1800-talet. Syftet med fickan var att cowboys skulle ha någonstans att lägga sina fickur! :-) (Källa:Aftonbladet)
Så nu kan vi sluta fundera på det! ;-))
En olöst gåta mindre. Hi hi :-)

Lördag eftermiddag. Tvättmaskinen har stannat och tvätten väntar på att plockas ur och hängas upp på tork. Maken och yngste sonen har bänkat sig på Gavlerinken. Hunden ligger i "vänteläge" vid ytterdörren. Det snöar ute. I morgon ska det visst bli plusgrader och på tisdag ska det regna?? Är vintern slut nu? Det tror inte jag :-) 




Några kloka ord :-)

Önskar dig en fin lördagskväll. Önskar att den blir så som du vill att den ska vara. Vare sig du jobbar eller är ledig. 

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :