Hoppet och Tron

publicerat i Allmänt;

I dessa tider med allt hat och hot och våld. Med Trump, IS, SD, lögner och diskriminering...längtar jag efter hoppfulla nyheter. Hoppfulla ord. Hoppfulla röster.

Hoppets röst

Jag tänder ljus för dig ikväll och önskar frid åt det som var,
allt gick så fort och nu är glömskan som en vän.

Jag drömmer att vi ses igen, att handen snuddar vid din kind,
allting blir nytt, tårarna ger oss liv igen.

Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
så föds hoppets röst,
så föds hoppets röst.

Jag svek mitt sanna ideal,
du mena inte det du sa,
skrattet blev hårt så vi blev själar bakom stål,
vi spiller blod för ingenting vi tror att stolthet för oss in,
men vad är mod om det vill segra genom sår.

Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst så föds hoppets röst,
så föds hoppets röst.
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst,
så föds hoppets röst,
så föds hoppets röst.

Vi söker ständigt efter nåd vi letar alltid efter råd
sen står vi kvar och ser hur livet snurrar iväg
nu står vi nakna utan makt och ser ej livet som vår skatt
vår svaghet är vår styrka om vi bara törs.

Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
så föds hoppets röst,
så föds hoppets röst,
låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
så föds hoppets röst,
så föds hoppets röst

Thomas DiLeva
❤️

"Så föds hoppets röst". Det är väl delvis en kärlekssång om ett förlorat förhållande detta men jag tycker att den sträcker sig längre än så. "Vår svaghet är vår styrka om vi bara törs."

Hopp vill jag känna. Och tro. :-)

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Drömmarna vi har känns som bleka höstar
Där har sommaren redan regnat bort
Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar
Svaren är en viskning i en värld långt bort

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Att vilja men inte känna är nog så svårt
Att se men inte höra
Du vände dig bort
Du sa: Inget här är givet, för sådant är livet
I mina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Na, na, na...

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Marie Fredriksson
❤️

Ännu en Jungfru Marie Nycklar. <3


En varm, mycket varm dag, har passerat. Det är fredag, igen! :-)
Fredag kväll. Jag önskar dig en god kväll och en god natt!
❤️
Tack för ditt besök på min blogg. Välkommen åter ❤️

Kommentera inlägget här :