Yoga med hund?

publicerat i Allmänt;

En hund på yogamattan. En varm solig dag med en svalkande vind, perfekt att yoga ute, tänkte jag. De stående positionerna gick bra men så la jag mig ner...

Jag la mig ner och hann med några positioner, innan...(kolla snygga yogabrallorna från Silvertassen!)

...innan, jag fick detta närgångna sällskap...;-)

Jag tror att hunden får stanna inomhus nästa gång jag vill yoga utomhus ;-) Eller tvärtom?

Jag skulle ha varit till stan och hämtat ut nya glasögonen. Men det funkade inte. Vaknade med rinnande ögon och ett tryck över pannan...mina kära gamla glasögon får vara kvar till nästa vecka :-)

Målar stenar idag. :-)

Bara för att det är så roligt :-) "Tankestenar". Ska måla några "tackstenar" också. Stenarna är från alla möjliga ställen. Torpet, Gotland, Jylland, Skåne...Jag är ju en "samlare". ;-)

När jag kollade min stensamling hittade jag också min "snäck-och-mussel-samling". Visst är de vackra dessa musselskal! Havets skönheter. Just dessa är från västkusten. <3

Och ja, så fick han hålla sitt tal också i Almedalen, han J Å. Så nu ska folket i förorterna få lära sig folkdans, för det är svensk kultur. Det ska dansas folkdans istället för afrikansk dans på nationaldagen hädanefter. Bara så ni vet. För dansa folkdans är ju något vi alla "ursvenskar" alltid gör på nationaldagen! Eller?
Hoppas att du förstår ironin...själv gapflabbar jag åt detta förslag. Nästan alla av våra folkdanser har sitt ursprung i andra länder...t o m "små grodorna" :-D

Igår provsmakade jag årets blåbär. Fullt godkänt :-)

I skogen växer nu Jungfru Marie Nycklar. Den är så vacker <3

Kvällens hetaste fråga måste väl bli: Tyskland eller Frankrike? :-)

NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :