Trumman min

publicerat i Allmänt;

Doften, den lite söta doften, kommer emot mig när jag går ut på gården. Det blåser en skön vind. Doften kommer från rosorna. De vita rosorna.


En tid tillbaka skrev jag att jag hade något att se fram emot. Jag visste inte när det skulle ske men nu är det nära i tid. Min trumma! Som min kära vän har målat på. Jag har ännu inte sett motivet. Men den är färdig. Väntar på att bli hämtad. Den blev klar vid senaste fullmånen. Just den kvällen kom följande ord till mig:

Kan du höra trummans ljud
Ifrån ursprunglig tid
Kan du minnas hur du dansade
I trummans rytm?

Kan du minnas lägerelden
Som värmde dig
Ljuset som
Vägledde dig

Genom trummans dunkande
Kommer minnena ikapp dig
Sången når dig
Den ursprungliga och eviga

Hjärtat slår
I trummans rytm
Du sjunger och dansar
Som du alltid gjort

Dåtid och nutid förenas i din dans
I trummans rytm
Det som är och var
I evigheters evighet

Din kropp är hemma här
Men din själ hör hemma där
Från varifrån du kom
Och dit du är på väg

Sjung din glädjesång till livet

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Läser om "Bossen" som är i Göteborg och spelar. Lyckost dem som är där på konsert! :-)

Sent i natt kom yngste sonen hem till sin lägenhet efter sin fantastiska resa. Och den som reser har något att berätta. Så vi hade ett långt telefonsamtal idag. Jag hade tusen frågor och han hade lika många svar. Positiva svar. :-)

Just nu fick jag veta att min tandläkartid blir förskjuten en dag. Det går an. :-)

Den här lilla teckningen ville "bli till" igår kväll. Medan maken såg på gammal westernfilm. Jag är inte så mycket för "pang-pang-filmer" jag. ;-) När jag var med och lekte "Indianer och vita" som barn ville jag vara indian. De flesta ville vara cowboys. ;-) Kanske har det satt sina spår i mig det där med indianer, det blir ofta fjädrar i mina målningar;-)

Hoppas att din måndag varit en bra måndag!
NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :