"Typiskt!" ;-)

publicerat i Allmänt;
Plasten som är uppspänd för fönstret vajar i vinden. Det är dags för gamla stugans fönster att renoveras. Just detta smala fönster vid sidan av ytterdörren väcker ett minne i mig. 
Sommar för länge sedan. Äldste sonen var liten. Sparkade boll på tomten. Hans far förmanade honom om och om igen. "Sparka åt andra hållet. Inte mot huset. Glaset i fönstret är gammalt och får inte gå sönder!"
Det går en stund. Plötsligt kommer sonen inspringande till mig. Han verkar lite uppjagad, hans ögon lyser av förtjusning: "Mamma, pappa sparkade sönder fönstret!!!" 
Jaha...ute står en make med bekymrad och skyldig min...på golvet i hallen ligger sonens fotboll bland 1000 glasskärvor....Ridå! ;-))

Det finns en del såna där händelser under livets gång. Vuxna förmanar barnen och så råkar de själva "ställa till det."
Som mina barns mormor. Hon var med sina barnbarn på besök hos en vän. Det bjöds på fika. Värdinnan hade dukat med fina linneduken. Mormor blir lite orolig och förmanar barnbarnen om och om igen. "Försök att inte spilla på fina duken nu! Drick försiktigt!" Vad händer? Barnbarnen fixar detta galant! Men...mormor spiller ut kaffe på duken...;-))

Är det inte "typiskt"? ;-))
Men det är nog bra för barn att se att vuxna inte alltid är så "perfekta". Och tids nog är det de själva som förmanar sina barn och barnbarn. ;-)

Dessutom: man ska kanske ta sig i akt för vad man säger... Universum kanske uppfattar det som en önskan :-)

Nu kanske du undrar varför jag inte tar upp en händelse där jag själv är inblandad...;-) naturligtvis finns många sådana...men jag har nog "förträngt" dem...;-)



Det blåser en kall vind idag också. Och solen skiner. :-)
Jag tycker att den svenska sommaren är som allra vackrast just nu. Den ännu skira grönskan, fågelsången, alla vilda blommor, trädsgårdsblommorna, ljuset, dofterna...Det är nästan som om man vill stanna tiden ;-)

Glömde en, som jag tycker, positiv nyhet igår: att Hilary Clinton nu är demokraternas presidentkandidat! Heja Hilary! Låt inte Trump knäcka dig med sina lögner och oförskämda utspel. 

Läste om något fint idag. Om "Mammaboxen". Två kvinnor som tagit initiativ till att dela ut boxar med det man behöver den första tiden när man fått barn, till asylsökande och andra behövande. Kvinnorna, Sofie och Malin, har dels själva levererat lådorna till gravida på asylboenden och dels på sjukhusets förlossningsavdelning. Boxarna är väldigt uppskattade :-) 
<3 Vilken kärlekshandling! <3


Idag fick vi äntligen en presentation om vårt nya fadderbarn. Jessica som bor i Bolivia. Ska bli roligt att följa henne och stödja henne och de nödvändiga projekten i hennes närområde. <3

I övrigt så har min dag bestått av en hel del "sånt här":
Igenkänning? Någon? ;-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :