Dra ner mössan

publicerat i Allmänt;
Min "favorittant" just nu: Dagny, 103 år, världens äldsta bloggare. :-) Om ni inte såg och hörde henne hos Skavlan, gör det!!! 

Min favorit i genren "solskenshistoria" är tvååriga flickan i USA som ringde larm numret när hon behövde hjälp med att klä på sig. Polisen som ryckte ut tyckte att det var underbart. Ett härligt avbrott i alla hemska och svåra utryckningar de annars måste göra :-)

Min favoritöverraskning den senaste tiden är att Tomas Wassberg ställer upp i "Let's Dance"! Inte för att jag tror att han är dålig dansare utan för att jag absolut inte trodde att det var "hans grej" att ställa upp på dylikt. :-) Heja Tomas!

Mitt favoritväder är något helt annat än det som härskar här. Det snöar tung blöt snö. Igen!! Men, det är bara att dra på sig mössa och varma kläder och ta en skogspromenad ;-)


Dra ner mössan över öronen var det ja...

Men somliga ska ju alltid överdriva. Drar ner mössan över hela ansiktet! ;-))

Listan över vad som inte är mina favoriter just nu skulle kunna bli hur lång som helst. Men ett av Dagnys tips för bloggare är att man ska vara positiv så förutom vädret så hoppas jag att jag kunnat dela med mig av några "solglimtar" :-)

Ikväll är det ett av mina favoritprogram på TV: "Sofias Änglar" <3 
Tre härliga favoriter <3 Glädjespridare! 

Var rädd om Dig! Hitta Din balans i livet mellan "göra" och "vara". Mellan aktivitet och vila. 
Här och Nu = Livet :-)

Nog med råd nu! ;-) 
Pax et Bonum
❤️



Kommentera inlägget här :