Mandala, andning och sötchock igen

publicerat i Allmänt;
Är du beredd? Här kommer en sötchock igen: 
Fotograf: Bowies matte

Våren är verkligen här! Snösmältningen går fort nu här ute i torpet. Sörjigt blir det, men det kan man ju leva med. :-)
Under flera veckor har vi, jag och maken, spånat och planerat alla projekt som behöver sättas igång här ute. Bara snön försvinner...och nu vill man bara skynda på våren för det kliar i fingrarna att sätta igång! Måla fönster, måla hus, fixa växthus och plantor mm mm. Bara det att få öppna upp och vädra ut! Hoppa i träskorna istället för att kämpa på sig storstövlarna. ;-) Längtar!!!
De här alkottarna har hittat en egen snögrotta :-) 
På promenaden passerar vi stället där räven låg. Hunden är fortfarande väldigt intresserad av att nosa där. Rävens död är fortfarande en gåta för oss. 

Ett dygn i stan och några timmar idag. Var på yogan igår. Härligt. Alltid lika härligt. Köpte ett vackert handfärgat tyg med mandala tryck. Här är ett par bilder på delar av det. Ska sätta upp på vägg senare och fota så ni får se hela. Det är så vackert!


Ganga Mandala. Peacock mandala.

Hur andas du? Efter att ha lärt mig via yogan att andas in och ut via näsan, är det väldigt ansträngande att medvetet försöka andas in genom näsan och ut genom munnen, märker jag. Varför nu detta? Jo, jag går en kurs på nätet där bl a andningsövningar ingår. Och "duktig" som jag är försöker jag följa anvisningarna. Men det känns inte bra, så jag fortsätter andas genom näsan. :-)

När jag satt ute en stund och njöt av solsken och fågelkvitter funderade jag på vilka djur som kommer att besöka oss denna vår och sommar. Vilka kommer att bo på gården? Vilka fåglar kommer bygga sina bon i våra holkar?
Tänkte tillbaka. På älgfamiljen i fjol. På kampen mellan två råbockar vi fick beskåda en gång. På ekorrefamiljen som bodde i gamla stugan och balanserade på listen på väggen. Alla harpaltar och alla ödlor. Med flera. Självklart har vi mindre djurbesökare här nu när vi har en hund som vaktar gården...;-)

Det är inte fel att blicka lite bakåt ibland, minnas roliga saker. Och inte fel att fundera på och drömma om framtiden heller. Bara man inte glömmer att leva här och nu. För Här och Nu är ju inte så tokigt det heller. 

Det var mina tankar idag. Jag hade kunnat skriva om Breivik, Trump, EU, flyktingkrisen mm. Jag har inte slutat engagera mig och jag blir fortfarande berörd. Det onda, det svåra, katastroferna...det finns där...men ibland hoppar jag över att skriva om det. För min blogg ska vara positiv. Ett val jag gjort. Och följer. Så gott jag kan. För vissa dagar är det lätt att fokusera på det positiva, andra dagar griper det negativa tag om en. Det är ju så, livet..en mix av gott och ont. 

Nu avslutar jag från mitt hörn av tillvaron. I morgon går solen upp för Dig igen!
Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :