Glöder

publicerat i Allmänt;

Kära Rabarber. Dig kan man alltid lita på :-)

Hunden tittar på mig med en blick som säger: "Ska du ligga där hela dan?"
Svar: "Ja!" ;-)
Fast det är ju inte riktigt sant. Jag har varit uppe och "fixat" till mig, ätit, jobbat  och varit på promenad. Men i övrigt, ja, vilat. För att kroppen värker efter ommöbleringen igår, bl a. Vädret spelar in också. 

Och förresten så har hunden inget emot att ligga i soffan heller...han har intagit "vänteläge" eftersom husse är i stan hela dagen och hela kvällen...
Nja, inte riktigt ;-)


Jag har verkligen tur som ibland kan jobba hemifrån, t o m härifrån torp och skog. Det är bra för en utbränd människa och något jag unnar alla i min situation. För jobba vill vi ju, vi är inte lata (tvärtom!), vi har "bara" bränt ut oss och har inte längre samma ork som förut. Men glöder gör vi! :-)

Foto från 2014, texten gäller även nu ;-) Det är höst på bilden, orden gäller alla årstider :-)

Hipp hurra! Har fått en liten önskelista från sonen som snart fyller år. Det är så ovanligt nu för tiden att ungdomarna önskar sig något. Och förresten, det gäller oss medelålders också ;-) När man nyss flyttat till eget boende är det alltid något man behöver, från osthyvel till TV-bänk...Under en period i tonåren vill man bara ha pengar för att själv kunna välja present. Senare i livet inser man att man "har ju allt". 
Men det är roligt att ge, tycker jag. Bara det inte är något som "krystats" fram bara för att...
Roligt att få också. Särskilt om det dyker upp oväntat. ;-)
En blomma...
Eller ett värdebevis, att någon satt in pengar till behövande. :-)
Eller något annat...:-)

"Av vårt överflöd, som stöd, för vän i nöd." ( En mening som bara dök upp i huvudet just nu )

Nu ska jag med min lilla glöd, sätta mig och måla, eller något liknande...
Hunden sover och snarkar gott :-)

Ljus och Kärlek
❤️








Kommentera inlägget här :