Vi genomlever ;-)

publicerat i Allmänt;

Snö...är det gott om...snö som yr ner...
Då är det bekvämt att ha väldigt nära till sin Hälsocentral. :-) Jag behövde uppsöka Distriktsköterskan för ett knä med "mystiska" utslag. Hukade i vinden och blinkade i snöyran men som sagt, nära och bra. Tack och lov!
"Kan vara Rosfeber", sa den trevliga sköterskan. Fanns ingen läkare som hade tid att träffa mig idag men kanske i morgon..."en snabbtitt bara" ;-)

I väntrummet hostades det rejält. Det är såna tider nu...

Vägen jag måste korsa var "snorhal"...
Media rapporterar om en massa avåkningar och olyckor...
Och jag känner plötsligt för att drömma mig långt bort, till sol och värme...
Men samtidigt så känner jag en stolthet över oss i detta land. Vi må gnälla och huttra men vi genomlever dessa vintrar år efter år..,;-)) Vi anpassar oss, klär på oss varma kläder och...ja, skottar fram bilen, hostar, bygger snögubbar, eldar, slirar på hala gator, dricker varma drycker, svär över inställda tåg...
Men vi genomlever...
Och så kommer de där vackra vinterdagarna med vit orörd snö och lagom kallt och en blek sol...förhoppningsvis! Skidfolket jublar och vi andra, ja, vi tar kanske en promenad och tycker att vintern är ju fin i alla fall...
Och faktum är ju, att naturen måste få vila <3

Ändå: jag hoppas på en mycket tidig vår :-)

I morgon sker det. Presidentvalet i USA. En rysare...
Och vad händer sen?

Hur som helst så tänker jag minnas ett vackert ögonblick från denna i övrigt mycket smutsiga kampanj.
När Michelle Obama och Hillery Clinton stod sida vid sida och höll tal. En svart och en vit kvinna, under en valkampanj i USA. Det hade jag aldrig trott att jag skulle få uppleva under min levnad. Något positivt har i alla fall skett. :-) Må det nu få fortsätta i rätt riktning!

Kör försiktigt och gå varsamt. Du är värdefull! ❤️
Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :