I mitt påskägg

publicerat i Allmänt;

Stillhet.
Tystnad.
Eftertanke.
Meditation.
Samvaro.

Så vill jag ha och behöver ha denna påsk. I mitt påskägg. (+ godis) ;-)
Kanske inte hela tiden. (Lite jobb blir det nog också) Men ändå.

Påsken är ju som nästan alla våra traditioner en blandning. Kristendom och det som var före. (Gillar inte ordet hedendom) Ikväll far häxorna till Blåkulla och i kyrkorna firas Skärtorsdagsmässa. 
Och så handlar vi mat och godis. 

Ute drillar fåglarna. Snön som föll igår kväll och under natten är nu borta. På fönsterbrädan i stugan tittar späda blad upp efter försådden förra veckan. Nytt liv.

Efter vinter kommer vår. Mycket av det som vissnade ner i höstas, har vilat under vintern och spirar så smått igen. Och nya frön växer upp. Från död till liv. Återuppståndelse. Det är påsken för mig. 

Denna påsk behöver vi kanske ge oss extra tid till eftertanke. Efter det som hände för snart en vecka sen. Ensamma och Tillsammans.

Hatet får ge vika nu. För kärleken som väller fram och ur oss. 

Vad lägger du i ditt påskägg? (Förutom godis, alltså :-)
Jag erkänner: jag har redan nallat påskgodispåsen...
Man är ju inte mer än människa...;-)

Var inte rädd!

Men var rädd om Dig!
Din skyddsängel är med dig.
❤️

En liten del av den pågående målningen :-)

Kommentera inlägget här :