Klass 2-varning

publicerat i Allmänt;

Det är så lugnt och stilla nere vid sjön. "Lugnet före stormen?" Eller storm och storm. Snöoväder är på gång. Klass 2 varning utfärdad här i vårt område. 

Det är inget vi tänker på när vi står vid sjön och lyssnar på fågelsång och ser ett andpar i strandkanten. Ser framemot små dunungar senare i vår. 

Men det väntade vädret känns i min kropp. Värk. Som tandvärk i hela kroppen. Det är inte mysigt alls. Lika bra att ovädret startar så att värken släpper om ett tag..:-(
Vi får se om vi lyckas ta oss in till stan i morgon. 

Jobba hann jag göra innan värken tog i för hårt. Jabadooo! Jag är alltid lika barnsligt lycklig när jag orkat jobba. ;-) 


Dag Hammarskjöld får stå för dagens filosofiska klokhet. För visst är livet meningsfullt! Även om det inte alltid känns så. 


Kvällen består av ännu en rysare. En hockeyrysare. Klarar jag en till? ;-) Den senaste slutade mindre bra...

Såg vitsippor idag så våren är nog här, trots snöoväder och kyla...

Nu fyller vi livet med meningsfullheter! 
Frid och allt gott! 
❤️



Kommentera inlägget här :