Konst och hockey

publicerat i Allmänt;

Vi upplevde stor glädje igår kväll, jag och maken. Brynäs gick till final!!! Efter en vansinnigt spännande match. Hu! Under tiden den pågick undrade jag som så många gånger tidigare: "varför utsätter jag mig för detta? Varför håller jag överhuvudtaget på ett hockeylag?" 
Men när slutsignalen ljöd, då fick jag svaret: den där lyckan vid vinst!!!

Senast Brynäs gick till final var för fem år sedan. Då var jag väldigt sjuk och har bara vaga minnen av slutspelet. Men Brynäs tog guld det året och sista matchen minns jag väl. Ensam hemma i soffan. Rapporterandes via sms till yngste sonen som var i Barcelona. 

Huruvida det blir guld i år, det vågar jag inte sia om ;-) Men jag är glad nu. 


Glad Påsk! :-)

Vad gör man en mulen och kall påskafton? För mig är det självklart att om jag orkar så blir det en konstrunda. I år orkade jag! Så tacksam, för att se och uppleva konst är något jag mår bra av :-)


Vi åkte i år till en av mina absoluta favoritplatser: Högbo Bruk. Vi blev inte besvikna. Så mycket härlig konst! Färggrant och lågmält. Stort och smått. Akryl, akvarell, glas...

En del av konstnärerna blev jag lite extra nyfiken på så nu har jag googlat lite. Det blir ju så många intryck på en gång så jag försöker nu samla intrycken. En konstnär som gjorde mig extra glad när jag tittade på hennes målningar, heter Berit Sandlund. "Livsnjutande kvinnor". Akryl.

Visst är de underbara! :-)


Högbo bruk Herrgården
Kvarnen
"Lost in Green" Akvarell Ryohko Otsuka

En konstnär blev jag speciellt intresserad av. Hennes måleri och glaskonst. Googla på Eva Friskman så förstår du nog mitt intresse. 



Vilka färger!!!

Nu snöar det rikligt här. Stora tussar virvlar ner.

Vi har ätit upp nästan all påskgodis och snart blir det traditionell påskmiddag. 

Ljuset vinner alltid över mörkret!
Ljus och Kärlek
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Berit Stenlund:

Så roligt att du gillade mina tavlor med livsnjutande kvinnor! Önskar dig en fortsatt njutningsfull sommar!
Varma hälsningar
Berit Stenlund

Kommentera inlägget här :