Den stora livsfrågan

publicerat i Allmänt;

Vad är meningen med livet? Den stora livsfrågan. Finns nog hur många personliga svar som helst. Och troligen väldigt många som inte har något svar. 
Jag har nog haft ett flertal olika svar på frågan alltefter var i livet jag varit. 

Ikväll börjar en programserie på tvåan som heter just: Meningen med livet. Det är duktiga programledaren Anna Lindman som talar med åtta kända svenskar om meningen med allt. Ikväll talar hon med författaren Theodor Kallifatides. De besöker Aten tillsammans. Ska bli intressant tycker jag. :-)

Meningen med mitt liv har jag svårt att fundera på idag. Fortfarande dålig och när jag måste avboka frissan igår och inte kunde gå på yogan idag, då är jag för pessimistisk för att filosofera över de stora frågorna. Det får bli den enkla slutsatsen: shit, så här blev det...just nu. ;-)

Gräma sig och bli bitter över sånt man inte rår över det är ju enbart dumt. Och definitivt inte meningen med livet. 

Men lite ledsen och lite arg är okey. Mänskligt. 

Nu har vi bokat in träff med släkt och vänner på Gotland. Ska bli så härligt att komma till ön. Sol och värme blir det nog inte mycket av men det blir bra ändå. Gotland är så mycket mer än härliga badstränder :-) 


Var inte rädd men var rädd om Dig. 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :