En sån givande dag

publicerat i Allmänt;

Ibland går allt både fortare och lättare än vad man trott. :-) Så var det idag när vi startade dagen tidigt för att åka in till stan och lasta möbler och "grejer" som vi sorterat och rensat ut. Sen med släpkärra till Österbybruk där min syster med man mötte oss. Lastat ur. Allt gick smidigt. Nu har vi gett vårt bidrag till behövande flyktingfamiljer. Det känns bra och det blir säkert fler gånger. För det är vi helt överens om: vi fortsätter vårt "röjande" :-)

Sen blev vi bjudna på väldigt god lunch. Samtal. Och ett besök på en konstutställning och ett hos Krila keramik. Det är en sån härlig miljö där i Österbybruk. Så vackert. Förra året hade vi en heldag där och det var kul att få komma tillbaka. 


"Askar" Stina Schröder, keramik :-)

Tillbaka i torpet. Ögnat igenom nyheter och läst artiklar och kommentarer. Ryser av obehag när jag ser all hat och hot. Ni som väljer att inte läsa detta, jag lovar att ni inte i er vildaste fantasi kan föreställa er det förskräckliga hat som många kläcker ur sig. Jag ska absolut inte citera eller ge exempel, men jag vill att ni ska veta att det är inte bara "troll" som skriver, det är vita medelålders män och kvinnor. Hatet och rasismen normaliseras allt mer. Och hoten är i många fall inte längre tomma..det förstår man inte minst när man läser och ser bilder på hur nazister kastar in bengaler bland ungdomarna som manifesterar mot utvisningarna till Afghanistan. Tre personer skadades. 
Hur blev det så här? Varför väljer så många hatet? Och våldet? Jag är alltid intresserad av människors reaktioner och handlande. Jag vill förstå...

För att lugna oroliga tankar mediterar jag. En ledd meditation. Så stark och vacker. Själen mår bättre efteråt. <3

Jag vet. Du vet. Störst av allt är Kärleken <3

Jag är så nöjd med dagen. Den har givit mig så mycket. 

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

❤️

Kommentera inlägget här :