Hjärna på högvarv

publicerat i Allmänt;

Natt mot måndag:


Är det fullmånens fel?
Här ligger jag vaken sen flera timmar.
Hjärnan går på högvarv...
Idéer bara poppar upp...ja, bra! Smart! 
Men varför nu? Varför denna tidpunkt på dygnet???

Jag vill sova!!!
Klockan i "salongen" slår två slag...

Jag måste ha somnat vid tretiden. När jag vaknar försöker solen titta fram bakom molnen. På nattduksbordet ligger några papper där jag klottrat ner en del av nattens idéer och uppslag...ähum...vad står det? Få se nu...varför fungerar inte morgonens hjärna lika bra som nattens? ;-) Ska tyda hieroglyferna efter frukost...





Magi...det är vad som uppstår när Bruce Springsteen uppträder på scenen. Han ger allt! Man stället sig alltid frågan: "Hur orkar karln?" Två konserter har jag varit på och det är något utöver det vanliga. Såg dokumentären om honom igår. Där han själv berättar om sitt liv. Om kärlek, musik, släkt, vänner...ja, om livet. Om sin pappa som hade schizofreni. Om hur han själv mellan turnéer blir deprimerad. Och om hur viktiga våra livsberättelser är. Sevärd dokumentär, speciellt om man gillar "Bossen" förstås, men kanske även för andra. 

Nu har det hunnit bli eftermiddag. Maken har klippt gräset. Igen. Väldigt många gånger denna sommar. Under promenaden upptäckte jag att det kommit så mycket vatten att det börjat porla i bäckarna igen. :-) 

Älskade rosor <3
Clematisen blommar :-)
Nu "skördar" vi ;-) Nåja, det här räckte gott och väl till middagsmaten idag. Tycker att det är så vackert med grönsaker och kryddor. Och gott. :-)

Nästan ingen av nattens idéer har blivit förverkligade under dagen men det kommer andra dagar. 


Hoppas att vi alla får en god natts sömn i fullmånens sken! 

NAMASTE 
❤️

Kommentera inlägget här :