Nu gör vi oss en härlig höst!

publicerat i Allmänt;
Naturlig dekoration :-)

Vandrar i skogen. Det börjar dofta höst och de vackra höstfärgerna börjar så smått ersätta sommarens grönska. Det är sista augusti. Uppehåll i regnandet. Vi har tagit storstövlarna på oss. Det är full fart på hunden. Längesen vi gick just här så oj vad mycket det finns att nosa på! 
Nere vid sjön finns tydliga spår av marschaller. Vi missade "Lyskvällen" i år igen. Kanske nästa år? 
Tack till sommaren och välkommen hösten. :-)

Inne tänder vi en brasa. En skön värme sprider sig i rummet. Och det knastrar så mysigt. 

Och läser att Sverige fått en ny prins. Och att Janne Loffe Carlsson är död. Vila i frid. 


Det är väl dags för en sammanfattning av sommaren...

Min sommar:
Saknade varma kvällar
Det var de grå molnens sommar 
Och de mörka krafternas marscherande sommar. 

Jag är tacksam över möten med människor, gamla, nya och nygamla vänner och släkt. 
Jag är tacksam över den styrka jag funnit inom mig. Den som alltid funnits där men som andra hindrat mig från att använda. Jag har tillåtit andra att sätta gränser för min styrka. Det är slut med det nu. 
Jag är också tacksam för mina möjligheter att vistas i naturen. Låta skogen omfamna mig, meditera vid vatten, följa växtligheten från frö till skörd. Jag har varit mer närvarande i nuet denna sommar och jag har öppnat både dörrar och fönster inom mig. Rent materiellt har det varit utrensningarnas sommar. Vilket även medfört utrensning inom mig. Det är så det fungerar enligt Feng Shui och jag håller verkligen med. 

Min sommar i bild <3

Jag hoppas att Din sommar varit fin även om vädret inte alltid varit som vi kanske önskat oss. 


Mina tankar går ikväll till Houston och andra ställen på vår jord som drabbats hårt av oväder och naturkatastrofer. Att klimatförändringarna gör att vi får mer av extremväder tycker jag märks väldigt väl. Att förneka och inte åtgärda kommer att leda till ännu värre katastrofer. Det är jag övertygad om. Vad tror du? 

Undra hur USA:s first lady tänkte när hon var i Houston för att beskåda katastrofen, iförd skor med stilettklackar? ;-) Blev nog lite fel där...?

Förbanna inte mörkret. Tänd ljus.

Nu gör vi oss en härlig höst! Vi skapar den tillsammans! 
❤️



Kommentera inlägget här :