Orkat lite

publicerat i Allmänt;

Jodå, lite starkare i dag :-)

Det är en sån där: "får-inte-glömma-det-vart-la-jag-den-någonstans-ska-den-vara-kvar-här-dag" idag. ;-) Snart ut och resa. Men först till stan. 
"Rensar" i växthuset. Fixar ny rabatt. Packar. 
De ringer från tandläkaren: "dags för ny tid!" Mmm...det blir om en månad. 



Det är visst internationella "latdagen" idag. Jag för min del "firade" den igår. Om man nu ska kalla sig lat när man vilar som följd av värk? Latdagen en måndag...hur lyckat är det? ;-) 
Det är naturligtvis nyttigt att vara lat från och till. Strunta i alla måsten och bara vara. ;-) Lättja, lite lagom lättja ;-)

Solförmörkelsen syns i USA just nu läser jag. Och här har vi mörkermåne i kväll. Starka energier i rörelse :-)

Nu är vi i stan. Tog direkt tag i tvättberget. Förstår inte varför vi alltid samlar på oss hela berg av tvätt? ;-) 

En undran har jag idag: hur är man funtad när man beslutar att en 106-årig kvinna ska utvisas till Afghanistan??? Det gör ont i hjärtat att sånt här förekommer i vårt land! 

Det är mycket som är inhumant nu...

Hoppas att din måndag varit en bra måndag! 
Jag avslutar med denna som jag lånat från Fb. Tycker så mycket om den. Min tro, min filosofi. :-)

Du är Kärlek

❤️

Kommentera inlägget här :