Klappar hunden och pussar maken :-)

publicerat i Allmänt;
16 december 

(null)
Jag hittade igår asken med min mammas bokmärken som hon gav mig för längesedan. Så roligt att få. Här har jag "lekt" lite med en av bokmärksänglarna. Så söt. <3

Dagens änglaord

" Och ängeln sade: Jag har lärt mig att varje människa lever, inte genom sin egen försorg, utan av kärlek."
Leo Tolstoy 
<3

(null)

Lördag. 
Det finns att göra. Ändå tar jag sovmorgon och tassar omkring i morgonrock långt in på förmiddagen. Låter kroppen bestämma. För jag har inget val. Adventsstjärnorna och elljusstaken får lysa eftersom dagen är mörk och grå. Maken och hunden har varit vakna länge. Har hunnit jobba och gjort ärenden när jag äntligen tar mig an dagen. 

Vi har nu fått iväg kartonger och kassar med grejer och kläder till Erikshjälpen. Härligt! Och igår kom ett stort antal gamla glasögon till insamling hos optikern. Härligt! 

Det är en sån härligt befriande känsla när man gjort detta! <3 Och veta och hoppas att det man rensat ut nu kommer till glädje för andra. Välgörenhet...vilket vackert ord. <3

Det finns nyheter och bilder i media som jag idag bara inte kan ta in. Det finns en gräns som man själv måste sätta upp. Att se bilder på plågade barn eller plågade djur, där går min gräns. Jag vet att bilderna stannar på näthinnan för evigt. Det räcker för mig att veta att detta förekommer. Jag behöver inte se bilder för att bli övertygad. Kanske finns det de som behöver se bilderna för att förstå? Vet inte. Tycker att det är ett märkligt behov...och en bristande respekt för offren...
Och ondskan i det fruktansvärda som sker...jag blir så frustrerad...

Och samtidigt så har vi det så bra här i vårt land att vi kan välja mellan att bry oss eller inte bry oss. Att inte se bilderna betyder inte att jag inte bryr mig. Jag tror på berättelserna. På vittnenas berättelser. För jag vet att ondskan finns och det finns människor som väljer att leva ut den. Det är det mest ofattbara av allt! 

Jag hoppas och ber att det finns möjligheter att stoppa detta som sker. Jag beundrar de människor som orkar och vågar kämpa för de mest utsatta. All kärlek och all kraft till dem <3

Så fortsätter jag mitt liv i mitt hörn av verkligheten. Klappar hunden, pussar maken, slår in julklappar, tillverkar julklappar, vilar, vattnar blommor, städar lite, bloggar, jobbar lite...och är så tacksam över mitt liv här och nu!  
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #kärlek#gränser#hopp#avochmedhjärtat;

Kommentera inlägget här :