En behaglig känsla

publicerat i Allmänt;

Sista morgonen på ön. Efter en nästan sömnlös natt (värk) vaknar jag ändå med en ganska behaglig känsla. Det är gårdagskvällens trevligheter som fortfarande värmer mig. Träff med vänner runt en god paella och fin gemenskap. Gott att dricka och glada skratt. 

Den värmen håller i sig inom mig även när jag kikar ut genom fönstret och konstaterar att en blöt snö virvlar ner därute. 
Känslan är med mig även när jag sitter vid bordet i matsalen och knaprar i mig resans sista frukost. 
Jag tänker bära med mig känslan hela dagen. 
Vemodigt att lämna ön. Alltid så. Men det här är mitt "andra hem" dit jag ständigt vill återvända till. Men "hemma" är hemma, i stad vid hav och torp i skogen nära sjö. Där finns också underbara vänner. 
Jag är privilegierad som har allt detta! Eller ska jag säga välsignad? 
Tacksam <3

Båtresan kommer nog att bli lite "guppig", det blåser kuling. Och vi kommer säkert åka genom snöväder på vägen norrut. Men nu är det dags att återvända till vardagen. 

Kanske måste boka tid hos kiropraktorn för ryggvärken...och ja..."det ordnar sig" :-)

När vi säger tack och hej till hotellet och kommer ut på gatan skiner solen! Vi handlar te på Kränku och åker sen en tur söderut.

Utsikten från Hamncafet i Klintehamn.
Gnisvärd. Havet doftar gott och brusar.
Det bästa jag vet. Sol, vind och vatten <3
Tofta kyrka
Den vackra porten

Vi lämnar nu strax ön. I sol :-) Tog en sista sväng ner till hamnen. 

Hej då Gotland! 

På återseende!
Tack för att Du ville "följa med" mig på resan. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :