Madonnor, runstenar och ka:feit ;-)

publicerat i Allmänt;

Vad gör man en mulen dag med snöblandat regn i Visby? Jo, man besöker Fornsalen, Gotlands museum. För mig var det evigheter sen sist och det var några förändringar. Bl a så kunde man nu få gå in i ett gammalt packhus.


Fornsalen är något jag verkligen rekommenderar! Gotlands historia är väldigt spännande. Inte minst alla dessa skatter man hittat nedgrävda i jorden. Skatter med mynt, smycken och andra föremål från skilda delar av världen. 


Jag fascineras mycket av de vackra runstenarna. 

Och madonnorna.


Den vackra Öjamadonnan till vänster.

Och det här:

Och mycket, mycket annat...:-) Men det var det här jag fotade...:-) 


Hungriga tog vi oss sedan snabbt till ett café. Som heter ka:feit. Så kan det väl bara heta på Gotland ;-)

Nu strax iväg till vänner igen :-) 




Min vackra gåva från min syssling med sambo <3

Ljus och Kärlek från öjn!

❤️

Kommentera inlägget här :