Åsikter och nattvandrare

publicerat i Allmänt;

Jag har ingen Åsikt i dag. Nej, ingen Åsikt om någonting! ;-))
Ja, men du måste väl ha en åsikt?
Nä! 
Men jag kan plocka fram fakta och sanningar...men det är väl knappast intressant? Så nej, inga Åsikter idag! 
Åsikter blandas idag ihop med fakta och sanning och det påstås att det bedrivs häxjakt på dem som vädrar sina Åsikter...? 

Åsikt betyder "det som man tror om något" ,"mening", "uppfattning" 
(jag har googlat). ;-)

Om man framhåller sin Åsikt som om det vore fakta får man nog finna sig i att bli motsagd, eller? Plötsligt så kallas sånt för "häxjakt"...

Usch, för debattklimatet idag. Oops! Där kom en Åsikt ;-) Eller mer en känsla kanske? Eller...nä, jag har ingen Åsikt ;-)

Knepigt det här...;-)

Alla har självklart rätt att uttrycka sin Åsikt. Sin mening. Sin uppfattning. Och stöd den gärna med fakta. Min åsikt ;-) 

Äh! Nu lägger jag av med detta ämne! ;-)  

Idag blev det två långpromenader. Vi har bestämt att "trötta ut" hunden. Han har nämligen fått "nattfnatt". Han vaknar och vankar omkring här vid halv tre varje natt. Ibland vill han gå ut men inte alltid. Han sitter och tittar på oss, puffar på oss, gör vad han kan för att få upp oss. Efter ett tag brukar vi få honom tillbaka till sängen. Sov! Så upprepas detta ungefär två ggr till under natten och sen är det ju morgon.....

Vi är en aning "trötta" både jag och maken...
Förstår ingenting...hunden verkar ha vänt på dygnet! Får se hur han beter sig när vi kommer in till stan och sover där...Idag har han lekt med sin polare, labradoren, förhoppningsvis blev han extra trött av det ;-) 

Nu avslutar jag med orden: Sov gott! Och om du skulle råka vara vaken vid halv tre, sänd en tanke till mig! :-) 


Tack! 
❤️

Kommentera inlägget här :