Bakåt istället för framåt

publicerat i Allmänt;

Utvecklingen står aldrig stilla. Inte tiden heller. Men just nu verkar allt gå bakåt istället för framåt. I Ryssland har parlamentet nästan enhälligt bestämt att sänka straffet för mäns våld mot kvinnor...
Jag har inga ord för att uttrycka vad jag känner inför detta kvinnoförakt från både väst och öst...

Idag var jag äntligen tillbaka på mattan igen. Yogamattan. Kändes "lite" stelt men det brukar ordna sig ;-) Under avslappningen kände jag hur det pirrade runtom i kroppen. Som om kroppen vaknar efter uppehållet, liksom "bubblar" ;-)


Extra mysig blir den här kursen eftersom en av mina käraste vänner är med, min ljussyster. <3

Så tacksam över yogan. För mig är den "möjligheternas väg" <3

Världen är mörk. Men det finns ljus. Det finns inte bara vansinne och egoism, det finns klokskap och medkännande också. Vi får påminna varandra om detta! 

Frid och hopp
❤️
Och du:



Kommentera inlägget här :