Gör gott i själen

publicerat i Allmänt;

Önskar att jag hade orken att berätta något trevligt eller något roligt. Eller t o m något alldagligt...

Men just nu känns alla nyheter, allt jag läser och alla bilder jag ser så "futtiga" i jämförelse med det viktiga ämnet jag skrev om igår. 
Nej, jag är inte frustrerad eller arg. Jag är "bara" så förbaskat ledsen över ondskan i världen. 
Jag tycker att man måste få vara ledsen ibland. Och begrunda. Just nu är jag så trött på all "glättighet". Det går inte att hela tiden sätta glada plåsterlappar på de svåra sakerna och torka tårarna. Sådärja, nu är allt bra. Sluta tänk på det där nu! 

Nej, jag menar inte att man ska grubbla sig bitter, jag menar bara att ibland måste man stanna upp och försöka ta in även den mörka verkligheten. Känna medkänsla. Prata om det svåra som man önskar inte fanns. Och kanske även gråta.

Jag beundrar och känner stor tacksamhet till de människor som jobbar mot ondskan. Som vågar se och ta hand om de allra mest utsatta i vår värld. Vilka hjältar! Ni är värda allt vårt stöd. <3

Jag tror inte att någon förövare blir en bättre människa bakom lås och bom, men vi måste låsa in dem för att skydda våra barn. Jag tror inte heller att själva straffet fängelse är avskräckande men ändå. Huruvida vård och terapi fungerar eller inte har jag ingen aning om. 






Något fint och ljust ska jag väl bjuda på ändå. Så vacker himmel denna vinterdag! :-)
Och bästa polarna lekte i snön ;-)

Vi kan påverka. Igår talades det om sexualbrott under riksdagsdebatten. Det är ett litet steg, men ett viktigt steg! :-)



Skönheten i naturen gör gott i själen <3

Önskar dig 

värme, ljus, glädje, trygghet och en stor portion kärlek. 
❤️

Kommentera inlägget här :