Heja Silvia!

publicerat i Allmänt;

Att Silvia berättar att hon tror på och känner av spöken (andevärlden) på Drottningholm, får naturligtvis en representant för Humanisterna att protestera. 
För dem som inte tror att vi har någon själ, är detta naturligtvis jobbigt och falskt. Och att drottningen...men så förskräckligt! ;-) 
Heja Silvia! Bra! Det är självklart att det finns "spöken" på slott. Andeväsen, energiminnen osv. 
Och de finns inte bara på slott. Låt ingen ta ifrån dig din upplevelse Silvia! 
Vetenskapen kan inte bevisa allt. Och tvärtemot vad som skrivs i media så närmar sig vetenskapen och kunskapen om andevärlden varandra! Hur jag vet det? Jo, jag läser skrifter om detta, aktuell forskning, nyfiken som jag är. 
Så spännande...
Man kan självklart inte vara övertygad om något man själv inte upplevt. Jag är övertygad...jag har upplevt...
Att vara skeptisk, det är bra, men att döma, det är illa...

Så, det var dagens "predikan" från mig. ;-) 



Av vinterlandskapet som mötte oss igår, finns nu bara delar kvar. Blöt snö på marken, takdropp...mulet. Men det var ändå skönt att gå ut på en promenad. Längesen sist för min del. Och vid sjön var det vackert som alltid. Och det där lätt rosa ljuset på himlen, det gillar jag. 


Det blåser kraftigare nu men inga varningar här...ännu. Värre söderut. 

Idag tänker jag speciellt på min duktiga vän som arbetat och kämpat på 11 månader i sträck med ett jätteprojekt! Hon har byggt en modell över hela Uppsala!!! Alla byggnader, befintliga som planerade finns med på modellen. T o m var enda liten kolonistuga!  Det finns ingen som jag önskar ledighet, vila, avkoppling, så mycket som just henne! <3 
Bragdmedalj? Ja, men det ska väl gå att ordna ;-)

Förkylningen börjar släppa taget om mig...peppar, peppar...och energin börjar så smått komma tillbaka...en skön och befriande känsla <3

Flåset är uruselt så jag måste ta mig ut på allt längre promenader. På med kängor med dubb! ;-) 

I morgon går solen upp för Dig igen!
❤️

Kommentera inlägget här :