Tänk eget

publicerat i Allmänt;

Jag ser en bild där en man sitter vid ett stort skrivbord och signerar ett papper som innebär att kvinnor i landet inte längre får bestämma över sina egna kroppar. Runt om honom står män, bara män, i kostym. De styr nu. De styr landet. De styr över kvinnors kroppar...

Jag hör och läser om en rakryggad kvinna. En politiker i vårt land som vågar säga nej till samarbete med ett rasistiskt parti. 

Det första jag skrev om gör mig ledsen och oroad, vad händer härnäst? (Eller, det gör mig faktiskt rent ut sagt förbannad!)

Det andra gör mig glad och tacksam. 

Tuva vann inte igår, men vilka lovord och vilket erkännande hon fick! <3

Ikväll vill jag tidigt i säng. Vila hjärnan från mediabruset. I morgon yoga. Det blir bra för hjärnan det också :-) 



Bläddrade i en gammal "urklippbok" från min första utmattningsperiod och hittade en hel del tänkvärt. 


Jag tycker dessa ord passar bra in i dessa dagar...

"Tro på det du själv funnit förnuftigt..."<3

Så viktigt att inte bara följa i andras fotspår. Att tänka ett varv till, trampa några egna stigar...fundera på vad som är bäst för mig och andra...att inte bara ärva en tro utan hitta och sätta ord på sin egen...

Jag vet att jag tjatar om detta men jag tror att detta är väldigt viktigt i en tid av populism, lögner och hat. 

Lyssna till ditt hjärta, är inte så dumt heller, även om det låter som en klyscha..;-)




En bild från jobbet idag. Vi möblerar om och fixar. ;-)

En av våra webshopar heter: www.marinestyle.se :-) Om du undrar vad jag sysslar med alltså ;-)


Tänk till! 
Tänk stort!
Tänk eget!
Och låt hjärtat va me' :-) 
❤️

Kommentera inlägget här :