"Vanlig lördag"

publicerat i Allmänt;

Så blev det en "vanlig" lördag igen ;-) 

Nu ska glada julen ut, ut, ut...
Eller rättare sagt: ner, ner, ner...;-) 

Det snöade in på båda, inglasade, balkongerna i natt. Så änglar och stjärnor hamnade på golvet. Det avgjorde saken. Nu ska glada julen ner, ner, ner...;-)

Men ljusslingorna får vara kvar ett tag till, så fint i vintermörkret. Och adventsstjärnorna...någon dag till...

Resa till Gotland bokad inför första jubileet detta år ;-) 

Och så steg temperaturen igen. Nu är vi på väg mot plussidan här i min vrå av världen. 


Tidig middag idag. Det är hockey som står på programmet. Hunden betraktar oss. Något är fel. "Ni äter mat innan jag fått min mat!"

Nej, vi åt inte hämtpizza men Snobbens nos påminner så mycket om vår hunds nos. Han må höra dåligt men luktsinnet är det inget fel på! Nosen arbetar ständigt, ständigt på "jakt". Och snabb är han. I Göteborg stal han en hel ost från frukostbordet! Vi vände bara ryggen till en sekund! ;-))


Nu ligger han i vänteläge vid ytterdörren. Mat serveras om en timme. Han gnyr lite, av övergivenhet. Husse är borta! Att jag matte är här, det bryr han sig inte om...det är sååå synd om honom! ;-) 

Jag, "hockeyänkan" vilar, pysslar, 
läser, plockar ner tomtar i sina skrymslen till nästa jul...och nu har jag bloggat! :-) 

Ljus och Kärlek

❤️

Kommentera inlägget här :