Bilderna berättar

publicerat i Allmänt;
Igår kväll

Idag får bilderna berätta. Med några få ord. För tröttheten och värken har tagit beslag på min kropp. Dock känner jag mig mer avslappnad. Kan vara följden av healing igår kväll. :-) 


Låg vattennivå i sjön. Har aldrig sett så bred strandremsa där förut...
En ensam (?) and simmade omkring
Utsikt från ett fönster. Tog in lite Spirea igår. Så söta.
Spegling :-) En tunna att samla regnvatten i är perfekt i vattenbristens tider.
Makens gamla "barnlakan" har fått ny funktion :-) Hyllan borde målas men den här sommaren får den se ut så här. ;-)
Idag

Vid utrensning i bokhylla (ja, jag fortsätter ;-) hittade jag idag en bok som heter Hedens Lustgård. Den handlar om konst och teologi och är för mig ganska ointressant. Men bilder på målningar i boken intresserar mig. Konsten. Framförallt den gotländska konstnären Naemi Erikssons bildkonst. 


"Ljusalfen" 1976
"Blåeld" 1989

Och så en Chagall. Älskar hans konst.  


En till av Naemi Erikssons bilder kommer en annan gång :-) 


Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :