Det var då det...

publicerat i Allmänt;

Får lite nostalgifeeling när jag rensar bland gamla veckotidningar som blivit liggande här i torpet. De är inte supergamla, den äldsta är från 2008. Bläddrar snabbt igenom och konstaterar att många kändisar såg väldigt unga ut då och många "lyckliga par" är numera skilda. Några finns inte längre bland oss. 

Men det är inte det jag blir nostalgisk över. Utan det är två bilder från -71 respektive -75...då jag var tonåring...både skrattar och ler och suckar över dessa par: 

Det var då det...70-talet...kläderna, frisyrerna...

En dag i framtiden kommer vi titta på dagens bilder och förvånas och minnas...frisyrerna, kläderna...

Jag är glad över att jag var tonåring på 70-talet. Nej, allt var inte bättre då, inte alls, men det fanns en framtidstro, visioner, flowerpower, kvinnokamp...:-) 
Jag skrattade gott åt några scener ur filmen "Tillsammans" med bl a Michael Nyqvist, som jag såg på TV i lördags. Det där med att leva i kollektiv...fanns många bra tankar med det men inte var det lätt. Många viljor. Men också en trygghet för barnen att det alltid fanns vuxna i närheten.  

Igår kväll vid 22.30 såg himlen ut så här hos oss:


Idag är det mulet...och blåsigt...och ärligt talat: den där blåsten är jag väldigt trött på! 


Nu ska jag rensa upp bland böcker igen ;-) Måste snart ta en tur till Erikshjälpen, second hand...igen. 
Men det är ett "måste" som känns bra :-)

Får man önska sig något? Det får man väl? Hur som så önskar jag mig lyhörda och empatiska politiker. Löfven reser ju runt och "lyssnar" och möter "vanligt folk"...hoppas att han träffar många "batikhäxor" och flyktingbarn! Och verkligen lyssnar på verkligheten! Han får gärna träffa föräldrar till barn som behöver men inte får assistenter och avlastning också! Och sjuka som tvingas jobba trots läkarnas sjukintyg...

Ja, alltså, önska får man ;-) 

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :