Hönan och ägget

publicerat i Allmänt;

31 mars. Snön som föll igår är nu helt borta. Dagen verkar bli mulen. Duvorna låter. Inget vackert läte precis ;-)


När jag rensade i bokhyllan nyligen hittade jag en av mina favoritböcker. En naturdagbok som jag fick som present -89. Den har så vackra illustrationer. 

Den här bilden passar bra idag :-)


Och dagens ägg kommer här:


Keramikägg från Paradisverkstan på Öland <3

Ikväll ska jag titta på Stina när hon dansar. Ja, de andra också, men framförallt Stina. Jag blir alltid så berörd av hennes dans. Eftersom jag följer henne på Instagram så känner jag ju till hennes kamp för att acceptera sin egen kropp. "Själsfodral" som han kallar kroppen. Visst är det vackert! 

Jag beundrar och stöttar hennes kamp för alla kvinnokroppar som inte ser ut som retuscherade idealkroppar på bild.  Dvs alla kvinnokroppar. Och för alla kvinnors rätt att dansa och visa upp sig. Få vara den man är! Få se ut som man gör. Vi är alla vackra! <3 
Så heja Stina! 
Let's Dance! <3

Målningen? Jodå, jag målar vidare...det är många väsen som vill vara med...

Trevlig helg!

Frid och allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :