"Doppa-tå-dagen" ;-)

publicerat i Allmänt;

Natten mot lördag:


Står ute på förstukvisten och inandas den härliga luften. 
Det är fortfarande ljust ute i sena kvällen. Känns lite tryckande. Så plötsligt, regn! Regn som smattrar mot tak och fönster. Trycket mot huvudet släpper. Regn. Så behövligt! Det börjar bli väldigt torrt i marken. Knappt något vatten i bäckar och diken. Alla varningar för vattenbrist. 

Natten sluter sig omkring mig.
En kort stund av mörker i majnatten. 
Marken slukar törstigt regnet. 
I morgon ska det bli varmt...


Och en varm dag blev det. Sommarvarm och skön. Jag erkänner att jag inte tog till vara den fina morgonen. Make och hund var uppe tidigt. Jag vände på mig och somnade om. Har stort sömnbehov just nu. 

Men jag fångade resten av dagen. ;-) 

För idag var det dags, idag var det : 
"Doppa-tå-dagen!" :-)

Jag vet inte vad som får hunden att plötsligt börja jaga ekorrarna. De har varit här större delen av dagen och han har inte brytt sig alls. Men nu ligger han och lurar på dem när de närmar sig gräsmattan, springer rakt emot dem och vips vänder de och ilar blixtsnabbt upp i tallens topp. :-) Nyss kom det en springande på staketet, den fick sig en rejäl utskällning. ;-) 


Jag har börjat så smått med att försöka få lite ordning i kaoset i gamla stugan. Och städa lite. Jagat ut stooora getingar...det hör ju dessvärre också till sommaren...

Maken fortsätter projekt växthus och jag är där och hjälper till ibland. Vilket pussel! Jag tror att växthus, det bygger man bara en gång i sitt liv ;-) 

En förunderlig dag går mot kväll. En varm kväll. 
Det blir ändå tv-kväll för min del. "Gamla" idolen Skifs på 4:an. Måste ses. ;-) Den rösten, den humorn, den charmen...


I morgon är det Mors Dag. Min mor får blommor. 




Blir nog lite målning ikväll också. En ny är på gång. :-)


Ljus, kärlek och hopp!
❤️

Kommentera inlägget här :