Allhelgonahelg. Ljus och mörker.

publicerat i Allmänt;
(null)
Jag stannar i skogen under helgen. Vill ha lugn och ro. Allhelgona. Stillhet, ro, eftertanke, minnas. Minnas både det som gör ont och det som gör gott. Tända ljus. 

De finns där, våra nära och kära som gått före till ljuset. De finns där, här, nära oss. Slöjorna mellan våra världar är tunnare nu. 

Sorgen. Smärtan. Vi uttrycker den olika. Den tar olika lång tid. Vi bär den själva. Men ibland behöver vi någon/några som stöttar. Gråten är läkning. Samtalet läker. Det är svårt med tröst, finns inga ord, men att lyssna är bra. 

Så här kan det kännas i sorgens mörker:

Tala inte till mig tröstande ord om att allt har en mening
Tala inte till mig tröstande om änglar
Tala inte till mig om att jag en dag kommer att förstå
Tala inte till mig om ljus i mörker
Tala inte till mig. Inte just nu.
Lyssna till mig. Bara lyssna!
Lyssna till min gråt, min ilska, mina varför
Förklara inte, beklaga inte, men vandra en bit med mig i mitt mörker
<3
(null)
Idag var himlen blå! <3
(null)
Det blev en skogspromenad
På eftermiddagen ställde jag mig vid fåglarnas restaurang. Alldeles stilla. Ekorren gillade inte att jag var där. "Tjattrande" hoppade den iväg, från gren till gren och plötsligt mötte den en annan ekorre och "tjattrande" jagade de varandra bland träden. De lät som Piff och Puff på julafton;-)
(null)
Men fåglarna brydde sig inte om mig. De flög fram och tillbaka mellan matarna och träd eller buskar. Talgoxar, domherrar, tofsmesar, nötväckor...Så underbart att få komma nära och studera dem. Jag uppfylldes av en lyckokänsla där jag stod och såg skådespelet. Så vackert. Jag är så tacksam. Fotona blev mindre bra ;-)

(null)
Jag har fått så fina andliga paket via posten idag. Fina och spännande saker. 
Så får vi minnas. Och sprida ljus i mörkret. 
(null)

Dimmorna lättar
Slöjorna är tunnare nu
För att du ska se

Världarna närmar sig varandra
Rösterna hörs tydligare
För att du ska höra

Vägarna möts och korsar varandra
Dialog på hög nivå
För att du ska våga gå till mötes
<3

Önskar dig en fin Allhelgonahelg
❤️

Taggar: #allhelgona#sorg#minnen#ljus#fåglar;

Kommentera inlägget här :